Geri git   Programlama ve Elektronik > Dökümanlar > İstek ve Sorun

İstek ve Sorun Her Türlü İstek ve Sorunlarınızı Buradan Belirtebilirsiniz.

Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 7. October 2012, 09:10 PM   #1 (permalink)
Amatör
 
varyata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jul 2009
Nerden: istanbul
Mesajlar: 11
Standart 0.25 watt radyo amplifikatör

Selam arkadaşlar

0.25 watt 8 om luk mini speaker ile kullanabileceğim basit bir amplifikatör devresi varmıdır bilgisayar arşivlerinizde.? "3 volt beslemeli"

(transistörlü bir devre olabilir)

Kullanacağım yeri de söyleyim
sevdiğim bir el radyosu vardı içindeki mini trafolardan biri bozulduğu için ve bulunamayacağından kullanım dışı oldu.

Bende sadece kulaklıkla dinlenebilen otomatik istasyon bulan mini bir devreyi bozulan radyonun kasasına monte etmeyi planlıyorum ve çıkışını yükselterek 0.25 watt 8 om luk kasada monteli speaker a bağlamayı düşünüyorum.

Proje budur maksat eğlence olsun.
__________________
http://s8.postimage.org/80t21zt51/atolye.jpg

Konu varyata tarafından (9. October 2012 Saat 10:48 PM ) değiştirilmiştir.
varyata isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 7. October 2012, 09:55 PM   #2 (permalink)
Moderator
 
xDoZeRx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2012
Mesajlar: 223
Standart Cevap: 0.25 watt radyo amplifikatör

Hocam bu devreler eskide kaldı sana şöyle bi 200Wattlık ses sistemi devresi versem Camları kırarsın abim...
xDoZeRx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 7. October 2012, 10:20 PM   #3 (permalink)
Amatör
 
varyata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jul 2009
Nerden: istanbul
Mesajlar: 11
Standart Cevap: 0.25 watt radyo amplifikatör

Alıntı:
xDoZeRx´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Hocam bu devreler eskide kaldı sana şöyle bi 200Wattlık ses sistemi devresi versem Camları kırarsın abim...
Doğru söylüyorsun xDoZeRx ama öyle bir anfiye sahip radyoyu yanımda taşıyamam.
varyata isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 8. October 2012, 01:41 PM   #4 (permalink)
Moderator
 
xDoZeRx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2012
Mesajlar: 223
Standart Cevap: 0.25 watt radyo amplifikatör

oda daru abim ama bu hafta içinde atıcam arşive bakmam lazım zannetmiyorum ama varsa gönderirim abi
xDoZeRx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 9. October 2012, 11:28 AM   #5 (permalink)
Moderator
 
xDoZeRx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2012
Mesajlar: 223
Standart Cevap: 0.25 watt radyo amplifikatör

Hocam arşive baktım minimum 10Wattlık küçük ses sistemi buldum

işini görürmü bilmem ama bende 10Watt altı bulunmuyor hocam
xDoZeRx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 9. October 2012, 07:13 PM   #6 (permalink)
Amatör
 
varyata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jul 2009
Nerden: istanbul
Mesajlar: 11
Standart Cevap: 0.25 watt radyo amplifikatör

Teşekkürler xDoZeRx senin şemasını verdiğin entegre ile çok güzel bir oto teyp çıkışı yapılır arşive alıyorum.

Ben bir devre yaptım iyi çalışıyor ama min 3 volt max 15 volt ile çalıştığı söylendiği halde 3 voltta iş yapmadı min 4.5 volt ile çalışıyor onu aşağıya ekliyorum belki biri yararlanır ben transistörlü bir şey bulacağım mecburen entegreliler işimi görmeyecek gibi..

TBA 820M Audio Amplifier 2 Watt

The TBA 820M Audio amplifier chip is a general purpose amplifier with a variable gain and bandwidth
The device is suitable for driving a small 8 ohm speaker
It operates from a single supply rail making it convenient in battery powered devices
The device has a low quiescent current making it suitable for battery operated devices (4mA)
The chip is supplied in a standard 8 pin DIL plastic package
Take care that the chip has suficient space as it may become warm in use!!
Specifications

Supply Voltage 3 to 15 volts
Input impedance 5M
Voltage gain up to 200 - set using external components
Output power 2W
Bandwidth up to 22kHz

With R2 set to a typical value of 100 ohms the voltage gain is x50. R2 can be varied between zero ohms and 150 ohms giving gains of several hundred to x30 respectively.
With C7 set to a value of 220pF the bandwidth is 25Hz to 20kHz - suitable for audio. The bandwidth reduces as C7 is increased to a maximum value of 680pF

Pin Layout





Konu varyata tarafından (9. October 2012 Saat 07:24 PM ) değiştirilmiştir.
varyata isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 9. October 2012, 09:01 PM   #7 (permalink)
Moderator
 
xDoZeRx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2012
Mesajlar: 223
Standart Cevap: 0.25 watt radyo amplifikatör

Abi mesela 200 Wattlık bir ses sisteminde tam 200Wattlık hoparlör kullanılmıyor.
Veya Çoğu ses sistemleri 12V ile çalışıyor fakat bazıları 20V değerindeki enerji ile çalıştırıyorlar.
Ama en iyi 12V çeken ses sisteminde 12V vermek kullandığın entegre ile uyumlu mesela
PREMİER SES SİSTEMLER 5.1 gibi sistemler
TDA 2003 Kullanıyor 5.1 ses sisteminde 7 veya 8 tane TDA 2003 entegresini kullanıyor 5 tanesi 5 çıkış geri kalanlar bass için tasarlanmış oluyor ELEKTRONİK BİLGİ
[Sadece Üyelere Linkler Açıktır.Üye Olun !!! Tıklayarak Üye Olun !!!]
xDoZeRx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 9. October 2012, 10:40 PM   #8 (permalink)
Amatör
 
varyata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jul 2009
Nerden: istanbul
Mesajlar: 11
Standart Cevap: 0.25 watt radyo amplifikatör

Yani illa camları kır diyorsun Furkan. aciko ekolayzer var bende 200 watt lık onu da kullanabilirim ama daha değerli bir projeye saklıyorum.
__________________
http://s8.postimage.org/80t21zt51/atolye.jpg

Konu varyata tarafından (9. October 2012 Saat 10:48 PM ) değiştirilmiştir.
varyata isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 10. October 2012, 12:26 AM   #9 (permalink)
Moderator
 
xDoZeRx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2012
Mesajlar: 223
Standart Cevap: 0.25 watt radyo amplifikatör

Yani abi ben Elektroniğin en iyi yanı ses sistemlerini iyi bilirim azmı arabalara ses sistemleri yaptım 1000Watt 3000Watt ama en son yaptığın 1500Watt lık olmadı nedense hemen yandı pat diye ses geldi yandı oda 1000Wattlık Hoparlorde 1500Watt vermekten oldu
xDoZeRx isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
LM3886 İle Yapılan 50 Watt 100 Watt 200 Watt Amplifikatör Devreleri PIONEERNADIR LM Amplifikatörleri 2 16. September 2014 09:37 PM
2X300 Watt Rms Amplifikatör Devresi yapımı+Pcb PIONEERNADIR Transistör Amplifikatörleri 4 27. January 2012 03:25 PM
200 Watt Mosfet Amplifikatör Devresi Yapımı+Pcb PIONEERNADIR Transistör Amplifikatörleri 1 11. November 2011 06:03 PM
800 Watt Mosfet Transistörlü Amplifikatör Devresi+Pcb PIONEERNADIR Transistör Amplifikatörleri 0 19. March 2009 11:19 PM
200 Watt Rms Amplifikatör Devresi Yapımı+Pcb PIONEERNADIR Transistör Amplifikatörleri 0 27. July 2008 09:48 PM